۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴
تعداد بازدید: ۸۳۸۱۷
وزير جهادكشاورزي اولويت اول وزارت جهادكشاورزي را شيلات و سپس صنايع غذايي كه به نوعي با شيلات ارتباط دارد، برشمرد
کد خبر: ۳۵۷۴۲
اولويت اول وزارت جهادكشاورزي بر شيلات گذاشته شد | از ظرفيت‌های كشورهاي آفريقايي بايد استفاده شود
 
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط،  محمدعلي نيكبخت وزير جهادكشاورزي روز 26 دي ماه 1402 در محل سازمان شيلات ايران در جمع معاونان و مديران كل ستادي و استاني حضور يافت وپس از استماع گزارشي از اقدامات انجام شده در سازمان و استان هاي ساحلي به ارائه رهنمودهاي لازم پرداخت.
وزير جهادكشاورزي در اين نشست بر حمايت ازتوليد داخلي و توانمندسازي توليد كنندگان تاكيد كرد وگفت: برنامه هاي راهبردي وزارت جهادكشاورزي بر فراواني توليد با نگاه به صادرات استوار است.
محمدعلي نيكبخت افزود: براي تنظيم بازار راهي جز تامين كالا نداريم و لازم است افزايش توليدات را داشته باشيم.
وي خاطرنشان كرد: سرمايه گذاري داخلي و خارجي به جاي استفاده از تسهيلات بانكي اثربخش تر خواهد بود و دراين راستا بايد ازحضور تشكل ها، مردم و بنگاه هاي بزرگ اقتصادي بهره بگيريم.
نيكبخت با اعلام آنكه برداشتن محدوديت ها براي رونق توليد ضروري است افزود: اولويت اول وزارت جهادكشاورزي بر شيلات گذاشته شده است زيرا شيلات فرصت هاي سرمايه گذاري بسياري دارد و اين امر مسئوليت ها را بيشتر كرده است.
وزيرجهادكشاورزي ادامه داد: افزايش سطح زيركشت ميگو، ارزآوري وافزايش صادرات را براي كشور دربرخواهد داشت ولازم است در اين راستا اقدامات لازم انجام شود.
وي همچنين پرورش ماهي در قفس را مورد تاكيد قرار داد وگفت: سازمان اوقاف در زمينه پرورش ماهي در قفس اقدامات بسيار خوبي را در حال  انجام دارد.
نيكبخت اولويت اول وزارت جهادكشاورزي را شيلات و سپس صنايع غذايي كه به نوعي با شيلات ارتباط دارد، برشمرد و ادامه داد: توجه به گلخانه ها و دام وطيور از اولويت هاي بعدي وزارت جهادكشاورزي محسوب مي شود.
 
حمايت وزارت جهادكشاورزي از اسكله هاي صيد وصيادي و زيرساخت هاي پرورش ميگو
 
وزير جهادكشاورزي توجه به اسكله هاي صيد و صيادي، زيرساخت هاي پرورش ميگو، استخرهاي پرورشي و منابع آبي كه با مشاركت مردم راه اندازي شده رامورد اشاره قرار داد و گفت: از محل مولدسازي براي احياي بخش هاي فوق حمايت هاي لازم انجام خواهد شد.
نيكبخت تكميل پروژه هايي كه تا 90 درصد پيشروي كرده است را مورد تاكيد قرار داد و گفت: اولويت را براي تكميل پروژه هاي نيمه تمام گذاشته و سپس به سمت پروژه هاي جديد پيش رويد.
وي توجه به توليد دانش بنيان و افزايش بهره وري درتوليد با استفاده از تحقيقاتي كه در موسسه تحقيقات علوم شيلاتي كشور به انجام رسيده را متذكرشد و گفت: در راستاي جلوگيري از ضايعات در بخش كشاورزي، صنعت و شيلات تحقيقات انجام شده بسياري وجود دارد كه بايد كاربردي شود.
وزير جهاد كشاورزي تصريح كرد: لازم است سرمايه گذاران و ارباب رجوع حوزه شيلات و آبزي پروري، را مورد تكريم قرار دهيد زيرا مسئولان بخش بايد خود را خدمتگزاران مردم بدانند.
نيكبخت خودكفايي در توليد را مورد تاكيد قرارداد و گفت: به عنوان مسئول بخش كشاورزي و توليد، با انحصار، رانت و فساد در هر حوزه اي مخالف هستم و پيشنهاد مي كنم در صورت مشاهده براي پاكسازي و حذف آن اقدام كنيد.
وي در پايان گفت: از فرصت هاي موجود در آب هاي آزاد و ظرفيت هاي كشورهاي آفريقايي بايد استفاده شود.

 

برچسب ها: جهاد کشاورزی شیلات سازمان شیلات ایران محمد علی نیکبخت
ارسال نظر
آخرین اخبار